۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۳۰

آشنايي با منشور توسعه فرهنگ قرآني منتشر شد

آشنايي با منشور توسعه فرهنگ قرآني منتشر شد

کتاب «آشنايي با منشور توسعه فرهنگ قرآني» مروري بر مباني توسعه فرهنگ قرآني، نظام توسعه فرهنگ قرآني و پيشينه و ابعاد منشور توسعه فرهنگ قرآني دارد و راهنماي مناسبي براي كارشناسان و دست اندركاران امور قرآني كشور و ساير عوامل حوزه فرهنگ مي باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منشور توسعه فرهنگ قرآني كه به عنوان نخستين سند جامع نظام جمهوري اسلامي ايران در حوزه قرآن كريم در سال 1388 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد، برنامه ملي نظام براي دستيابي به جامعه اي متمسک به قرآن و عترت و ارتقاي ايران به کشوري توسعه يافته با هويتي اسلامي انقلابي مبتنی بر آموزه های قرآنی است که در آن علاوه بر بیان اهداف، سیاستها و راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی، کلیات ساختار اجرایی تحقق آن در قالب تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیونهای تخصصی بیان شده است.

در اين كتاب كه با هدف انتقال مفاهيم و مستندات علمي و كارشناسي منشور توسعه فرهنگ قرآني منتشر شده، سعي شده با بياني نو و منسجم، ابعاد مختلف منشور را براي دست اندركاران نظام توسعه فرهنگ قرآني تشريح كند.

اين كتاب، مروري بر مباني توسعه فرهنگ قرآني، نظام توسعه فرهنگ قرآني و پيشينه و ابعاد منشور توسعه فرهنگ قرآني دارد و راهنماي مناسبي براي كارشناسان و دست اندركاران امور قرآني كشور و ساير عوامل حوزه فرهنگ مي باشد.

كتاب مذكور شامل طليعه، ديباچه، چهار فصل اصلي و ضمائم مي باشد. در فصل اول اين كتاب با عنوان «سيري در مباني توسعه فرهنگ قرآني» به جايگاه و نقش قرآن در تحقق اهداف انقلاب اسلامي، جامعه اسلامي و قرآن و ابعاد تمسك به قرآن در حوزه هاي فردي و اجتماعي پرداخته شده است.

آشنايي با نظام توسعه فرهنگ قرآني» عنوان فصل دوم اين مجموعه است كه مفاهيم پايه، ساختار و مدل كاركردي نظام توسعه فرهنگ قرآني را تبيين مي كند.

عنوان فصل سوم كتاب، ‌«مروري بر فرايند تدوين و تصويب منشور توسعه فرهنگ قرآني» است كه به بيان موضوعاتي مثل گسترش اقبال عمومي به قرآن بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، پيدايش اقتضائات جديد قرآني و ساختارهاي ابتدايي هماهنگ كننده فعاليتهاي قرآني و پيشينه مطالعات ساماندهي فعاليتهاي قرآني و مطالعات تعيين و تبيين اهداف و سياستهاي توسعه فرهنگ قرآني پرداخته است.

فصل پاياني كتاب با عنوان «تبيين منشور توسعه فرهنگ قرآني» به تبيين مفاد و مفاهيم مندرج در منشور توسعه فرهنگ قرآني و ساختار اجرايي تحقق اهداف، سياستها و راهبردها و عوامل كليدي موفقيت شوراي توسعه فرهنگ قرآني پرداخته است.

منشور توسعه فرهنگ قرآنی در واقع، ترجمان ارتباط و تعامل نظام مقدس جمهوري اسلامي در مواجهه با تعاليم قرآن در مقام علم، اعتقاد و عمل در سطح ملي و بين المللي است.

چاپ نخست کتاب «آشنايي با منشور توسعه فرهنگ قرآني» در 150 صفحه به همت معاونت مطالعات و برنامه ريزي راهبردي دبيرخانه شوراي توسعه فرهنگ قرآني از سوی انتشارات دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي منتشر شد.

علاقه مندان براي تهيه اين كتاب مي توانند به آدرس تهران، خيابان فلسطين شمالي، شماره 309، دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دبيرخانه شوراي توسعه فرهنگ قرآني و یا غرفه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مراجعه يا با شماره تلفن 66469340 تماس بگيرند.

کد خبر 2045143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha